Barackos - málnás croissant felfújt



Ahogy megláttam az ihletadó receptet a pinteresten, amit Christy (The girl who ate everything blog szerzője) tett fel, azonnal meg szerettem volna csinálni ezt a desszertet. A hozzávalók egyszerűek, mégis szinte luxusélményt nyújt a látvány, és az ízvilág. Az elkészítése pedig olyan pofonegyszerű, hogy a sütés terén még kezdők is könnyedén el tudják készíteni. A Croissant felfújt a Kenyér puding (Bread pudding) egyfajta változata, ami Angliában és Amerikában is közkedvelt desszert, de a világ más országaiban is megfordul a konyhaasztalokon, mint Puerto Ricóban, ahol a kenyeret kókusztejbe áztatják, guava gyümölccsel és rum szósszal tálalják. Belgiumban pedig barna cukorral, almával, fahéjjal és mazsolával készítik. A kanadaiak pedig leöntik egy jó adag juharsziruppal. 


Hozzávalók
8 db kicsit szikkadt croissant ( A kalács is nagyon jó alternatíva)
1 doboz natúr sajtkrém ( Vagy mascarpone)
250ml tejszín
100 ml tej
(Aki nem szeretne kétféle tejterméket vásárolni, használjon 350ml tejet)
200-250g málna (lehet fagyasztott is)
1 konzerv őszibarack
6 ek cukor
2 tojás
fahéj
4-6 ek kókuszreszelék (lehet több is, de nekem sajnos nem volt itthon ennél több)
Első lépésben felszeleteltem a croissant, és egy tűzálló tálba tettem. Erre a célra ollót használtam, ami meggyorsította a folyamatot, és még a péksüteményem sem nyomódott össze, mint máskor, amikor késsel szeletelem. Az a lényeg, hogy a kenyér, kalács, vagy croissant esetleg briós ne legyen friss, inkább olyan 1-2 napos.
A tojásokat nem kell szétválasztani, csak fel kell verni őket. Én nagyjából 8-10 percig használtam az elektromos habverőmet, egészen addig vertem a tojást, míg ki nem fehéredett, és krémes állagú nem lesz. Ezután hozzáadtam a cukrot, a sajtkrémet, a tejszínt és a tejet, majd az egészet jól összekevertem, és beleszórtam a kókuszreszeléket. Ezzel meg is van a szósz.
Ezt a sajtkrémes tejes mixtúrát ráöntöttem a felvágott croissant-ra és hagytam, hogy egy kicsit megszívja magát. Nem kell több olyan 10 percnél. Ha mégis friss péksüteménnyel dolgozunk, akkor az áztatási lépést hagyjuk ki, nem kell vele várni.

*Tipp*
Annyi féle képpen lehet elkészíteni ezt a fajta desszertet, hogy a variációk sora szinte végtelen. De ötletadónak itt van néhány kombináció:
Meggyes - mákos (Csak keverj darált mákot a szószhoz, és voilá)
Nutellás – mazsolás (Olyan 2-3 evőkanálnyi nutellát kel keverni a tejes szószhoz)
Fehér csokis – körtés (Miután nagyjából egy fél tábla fehér csokit felolvasztottatok, keverjétek a krémhez, de ne akkor, amikor még nagyon forró. A körtéből tanácsosabb konzervet, vagy nagyon érett gyümölcsöt választani)
A barátnőmnek meséltem a receptről, és a vendégeinek Epres – mascarponés változatban készítette el.
Amikor már láttam, hogy a péksüteményem eléggé beszívta a nedvességet, óvatosan hozzákevertem a málnát, majd a tetejére tettem a barackot, és megszórtam őrölt fahéjjal.
180 Co-on 35-40 percig sütöttem, amíg a teteje aranybarna nem lett. 
A végeredmény csodálatosan nézett ki, és a cukrozatlan tejszínhab csak még jobban feldobta. Nagyjából 15 percig vártam a tálalásával, mert nem jó nagyon forrón enni. Egyébként hidegen is isteni finom, másnap. De higgyétek el, ha egyszer megkóstolja a család, nem fog annyi maradni, hogy másnapra is jusson. ;)


Jó étvágyat!
Kategória: 0 megjegyzés

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése